Skip to content

Холандия и леко Белгия първи стъпки на #PartyRado на холандска земя

Така се случи, че тази година прекарах доста време в Холандия. Този разказ ще ви послужи за вашето по-приятно и информирано пътуване.

Пътуването ми започна с полет София – Айнтховен (WIZZ air предлагат евтини полети).

Както можете да се досетите полетите на WIZZ са доста рано, затова отидохме към 5 сутринта на летище София. Пътуването бе около 2ч. и 40 мин. и в полузаспало състояние минахме граничния контрол на холандска земя.

ДЕН 1:

На пръв поглед при пристигане и излизане от летището се натъкнахме на снимка в голям размер на футболният отбор на ПСВ Айнтховен. Започнахме да търсим офиса на Green Motion, компанията към която бяхме резервирали кола под наем. Офисът на Green Motion не се намира в офиса на другите компании за отдаване на коли под наем в близост до летището, а след кръговото кръстовище ще забележите табела с логото на фирмата.

Всичко точно, взехме колата натоварихме се и тръгнахме към предварително резервираните къщи в Nieuw-Loosdrecht. Съветът ми при пътуване с кола в Холандия е задължително да имате GPS, защото пътищата са като оплетени като паяжина, не разчитайте, че сте видели картата преди пътуването. Nieuw-Loosdrecht е малко градче в близост до Утрехт и на около 60км. от Амстердам, има езера с лодки, защото в Холандия просто има много вода. Сигурно сте чували за отношението към велосипедите в страната, те са навсякъде освен по магистралите. Магистралите са адски широки, на моменти стигат и до 6 ленти. Селищните улици са тесни, освен това на тях е поставена маркировка за велосипедна алея и трудно се разминават 2 коли, когато от двете страни има велосипедисти.

Първият ден от културните ни мероприятия след настаняването бяха да посетим голямата цветна градина с лалета в Keukenhof.

Леле, наистина беше МЕГА голяма и красива. Ще отида пак! Открих, че всъщност доста харесвам цветя. Ако искате да правите безброй снимки, това е мястото. С любимият Ви човек може просто да се разхождате.

Keukenhof

Билети: Възрастен 16 Евро, Деца 8 Евро

Паркинг: 6 Евро

Повече информация: http://www.keukenhof.nl/en/plan-your-visit/tickets/

Както можете да се досетите, след изморителното пътуване и след недоспиването, не успяхме за половин ден, който бяхме отделили, да обходим цялата градина. Решението е просто да отидем отново.

В близост до мястото ни на нощуване, имаше супермаркет (в който не приемат чужди кредитни и дебитни карти, носете пари в брой) и бяхме напазарували преди обиколката – седнахме, хапнахме, легнахме и умряхме.

DSC06760 DSC06737 DSC06660DSC06659

ДЕН 2:

Този ден беше разделен на две части, сафари парка в близост до Айнтховен BEEKSE BERGEN SAFARIPARK и  увеселителният парк Efteling.

При пристигане влизате в платеният паркинг, заплаща се предварително. Сафари парка беше неочаквано интересен. Спокойно можете да платите пропуските с дебитна/кредитна карта, издадена в България.

Концепцията на парка е следната – влизаш с кола без право да излизаш и се движиш сред свободно движещите се животни. Има всякакви видове, но най-силно впечатление ми направиха жирафите, които облизваха капаците на тур Автобусите и колите. За хората без личен автомобил има тур автобуси. Паркът е разделен на зони, след които има паркинги и заведения за отдих далеч от опасните диви животни. Не е препоръчително да се отварят прозорците(Не, че някой го спазва де). Запечатахме на снимки и видео животните и жирафа облизващ колите.

Видео:

Веднага след сафарито се отправихме към Efteling. Най-добрият увеселителен парк в Холандия за 2014 година(така бях прочел преди да отидем).

Паркът е много изпипан, входът е огромна постройка със странен дизайн. При плащане на входа, също не е проблем да платите с издадена в България дебитна/кредитна карта. Паркинга се заплаща на обозначените за това места със слагане на билетчето на автомата за паркинг, стандартна процедура, всички сме запознати с нея. В парка има 3 „влакчета“ които много си заслужават, като най-много ми хареса ‘De Vliegende Hollander’ – воден атракцион, плиска те освежаваща вода след като си обикалял под горещото слънце навън, освен това стила е пиратски и музичката е супер – препоръчвам.

Другите два атракциона, които си струват са ‘Joris en de Draak’ – състезават се две влакчета и ‘Baron 1898’ – влакче което те превърта с главата надолу и е най-екстремното нещо в парка. Предстои да се открие ново влакче, което изглежда покъртително добре на тестовете, които правеха.

Това беше ден втори.

Видео от парка:

DSC07018 DSC07013 DSC06977 DSC06980 DSC06986 DSC06994 DSC07002IMG_09432015-05-13 14.24.32 2015-05-13 14.24.07 2015-05-13 16.59.32

BEEKSE BERGEN SAFARIPARK

Билет: 21,50 Евро

Паркинг: 8 Евро

Карта на парка: 3 Евро

Повече информация: http://www.safariparkbeeksebergen.com/

Efteling

Билет: 34 Евро

Повече информация: http://www.efteling.com/

Ден 3:

Най-накрая Амстердам! Първи съвет, проучете паркинги. P+R е добър вариант, така ще имате достъп до евтин паркинг и отстъпка за билети за градския транспорт. При паркиране срещу билета от паркинга ви се полагат следните отстъпки за градският транспорт в за пропуски с период на валидност 24 часа:

• 1 билет: €5
  • 2 билета: €5
  • 3 билета: €5.90
  • 4 билета: €6.80
  • 5 билета: €7.70

Цената за престоя на паркинга при закупуване на билети е 1 € (Заплаща се на излизане от синият автомат за билети).

Адреси на паркинги:

P+R ArenA Transferium Burgemeester Stramanweg 130, 1101 EP Amsterdam; at the Ajax ArenA stadium, capacity: 500, at freeways A9 and A2, exit Transferium; communication with the centre of Amsterdam: train from the Bijlmer station and metro 54, 50

P+R Bos en Lommer, Leeuwendalersweg 23b, 1055 JE Amsterdam, near the S104 exit from the A10 ring. This car park is open from 7 am to 10 pm. You may leave the lot with your car at any time – 24/7; communication with the centre of Amsterdam: tram 14; bus 15, 21, 80, 82, 247, 315, 352 and metro 50.

P+R Gaasperplas, Loosdrechtdreef 4 , 1108 AZ Amsterdam Zuidoost; from A10: exit S113, this is the biggest parking lot but you may park your car only during hours 7 A.M. – 7 P.M.; you may leave the lot 24 hrs per day.

P+R Olympisch Stadion (Olympic Stadium), Olympisch Stadion 44, 1076 DE Amsterdam; capacity: 250; located at the ring A10, exit S108; communication with the centre of Amsterdam: tram 16, 24 ; this parking lot has also free bicycles to lend (up to two bikes per car – your ID will be required).

P+R Sloterdijk, Piarcoplein 1, 1043 DW Amsterdam, at Sloterdijk train station, capacity: 200; freeway A10 exit S102; communication with the centre of Amsterdam: train from the Sloterdijk station, metro 50, bus 48, tram 12; this parking lot has also free bicycles to lend (up to two bikes per car – your ID will be required).

P+R Zeeburg I and II, Zuiderzeeweg 46 1095 KJ Amsterdam; at Piet Heintunnel, capacity: 250, from A10 exit S114, communication with the centre of Amsterdam: tram: 26, bus 37, 245.

Повече информация: http://www.amsterdam.info/parking/park-ride/

Вариант е да ползвате тъй наречената OV Chip cart, с предварително зареден кредитен лимит за пътувания. Картата е персонална и важи една година. Не се препоръчва за туристи, тъй като има самата пластика има цена която оскъпява транспорта ви.

Картите за трамваите и метрото се купуват от автомати – както следва:

Жълтите са за зареждане на OV Chip Card, сините за купуване на карти и билети.

Цени на картите според часовете им на валидност:

€7.50 24 часа 1 ден
€32.00 168 часа 7 дни

Повече информация:

OV Chip Card: https://www.ov-chipkaart.nl/

Важно е да знаете, че тези билети не важат за автобусите, а само за транспорта на GVB.

При пристигането си в центъра на Амстердам веднага се отправихме към центъра за наука NEMO, който се оказа предназначен за по-малките, но беше доста забавно. Сградата разполага с много хубав мост, а на покрива, тераса от която залезите са перфектни, съчетани с разрешените субстанции в Холандия.

Може да се посети и военноморски музей, който аз не уважих, но разбрах че съм направил грешка(поредната). През това време цъкахме из Амстердамските улици и кофи шопчета 🙂 🙂 🙂 .

Разхождайте из града, правете каквото ви е кеф и внимавайте велосипедистите да не ви сгазят (от тогава мразя велосипеди и велосипедисти и смятам че това е вредно за пешеходците в един град).

Музеят на Madame Tussaud беше една от спирките, след като прекарахме няколко забележителни часа (според някой хора минути) на площада ДАМ. Беше хубаво, но имаше доста непознати фигури на холандци, които не познавах и нямаше как да си говорим.

След това мега обикаляне по музей пихме бирички, ядохме Чурос, едни отидоха да зяпат изкуството на Ван Гог, останалата част просто се сляхме с тълпата и обикаляхме.

Типичното в Амстердам е че се счупваш от ходене пеша като си турист, наистина направо обувките ти се изтъркват.

ВАЖНО!!!

Купувайте  билети предварително за да избягате от големите опашки по забележителностите, алтернативният вариант е от офисите на фирма посредник за билети(има офиси навсякъде в Амстердам), но никога на място.

Nemo:

Билети: Вързрастни 15 Евро

Повече информация: https://www.e-nemo.nl/en/visit/useful-information/admission-prices/tickets/

Madame Tussaud

Билети: Възрастни(16+) 22,50 Евро(Онлайн 19,50) Деца: 18,50 (Онлайн 15,50)

Повече информация: https://www.madametussauds.com/amsterdam/en/koopkaartjes/

DSC07230 DSC07221 DSC07179 DSC07154 DSC07139 DSC07143 DSC07288 DSC07294

ДЕН 4:

Отново Амстердам, този път след същата процедура на паркинг (до Амстердам Арена) се запътихме към Heineken Еxperience.

Задължително посетете! Пиете си биричка, дегустирате варен хмел, освен това се запознавате горе-долу как се произвежда Haineken. Не на последно място конюшнята(не мога да разбера защо има коне там – честно).

Следваше разходка из града(това се прави най-често в Амстердам) трябваше да стане тъмно за червените фенери, които не са супер забележителност.

Мацките в 90% от случаите не са яки, освен ако не минете по една много тЕсна уличка (очевидно има някаква логика в това). Там определено можете за заплакнете поглед.

DSC07349 DSC07355 DSC07335 DSC07412 DSC07488 DSC07467 DSC07426 DSC07509

нямаше как просто да не пия един Haineken версия #PartyRado

2015-05-15 22.23.25

Ден 5:

Пазарът на цветята беше много важна дестинация която трябваше да се посети. Много цветя, много нещо. Естествено, аз преминах набързо да поразгледам, тъй като не съм такъв любител цветар. Нямам опит в ландшафтната архитектура, за да се интересувам в детайли.

Избрах нещо друго, да отида при мъжката компания, която беше седнала в едно уж Аржентинско местенце за хранене. Обслужването беше от човек произхождащ от наследника на  Великата китайска империя и тъмнокож барман(нито един Аржентинец). Оказаха се много мили, храната беше вкусна и пийнахме различни бири. Похапнахме и се отправихме отново към червените фенери, сакън да не сме изпуснали някоя цица ;). Мръкна се и седнахме да вечеряме в къщи, след целодневното обикаляне. Планувахме следващият ден в който предстоеше голямото пътуване до Белгия.

Ден 6

Тръгнахме по магистралата за Брюж. Минахме през красиви пътни съоръжения които малкият Бойко Борисов е сънувал, за да стигнем до града.

Ако ползвате GPS, няма как да се заблудите. Паркирахме на платеният паркинг в близост до гарата, след което се отправихме към града.

Разделихме се на две(Аз на три защото мога). Едни искаха да обикалят магазинчета за шоколад и да усетят атмосферата на града, останалите в която част бях и аз да пообиколим бирарии и да пробваме де що бира има там. Добре направих!

Обиколихме хубави бирарии. В първата седнахме и поръчахме тестери(стойка с 5 малки чаши от специалната бира в бара). Бармана ни попита откъде сме, казахме му. Зарадва се и сподели че е бил в Слънчев бряг и ще ходи отново Август тази година. Посетихме и една много скрита бирария, която непременно трябва да видите, тъй като има бира която не се сервира, нито продава другаде по света.

Бирарията се казва De Garre и сервират едноименната бира.

Адресът е следният: De Garre 1, 8000 Brugge, Белгия

Съвет: Улицата не прилича на улица, а на безистен между сградите и в дъното е бирарията.

Сайт: http://www.degarre.be/

След обикалянето на бирариите на част от останалите им просветна, че ние си изкарваме доста добре и се дотичаха при нас. След биропиенето разглеждаме магазини за бира шоколад и всякакви други безмислени неща.

Учудих се че има нещо като битак до единият канал, където се продаваха крадени бирени чаши от бирариите.

Времето в Брюж не ни стигна, разходихме се с лодка по каналите на града. Трябва да пробвате, много хубаво.Не можахме да посетим музеят на Шоколада, работното му време е до 17:00.

Цена на паркинг за ден на паркинга до ЖП гарата: 2 Евро.

DSC07886 DSC07880  IMG_20150517_153402IMG_20150517_133000IMG_20150517_133849 DSC07784DSC07802 DSC07944

Ден 7

Трябваше да бъде лежерен ден с обикаляне на градчетата около седалището ни. В денят с най-лошото време което ни завари в Холандия, решихме да посетим замъка Muiderslot в Muiden(това име цял живот ще го помня) и известния със сиренето си град Volendam.

Като начало замъка Muiderslot няма никакъв смисъл да се посещава, красив е ама до там. Историята не е интересна, вътре няма кой знае какво да се види. Единствено градината представлява някакъв интерес, но в сезона в който бяхме  цветята ги нямаше.

Volendam е малко градче, което има излаз до брега на Северно море. Най-интересното е Cheese Factory, там можеш да се запознаеш с процеса на правене на сирене, да дегустираш и при желание да закупиш готова продукция(демек Сиренйее).

Това беше!

Стегнахме си багажа, и на сутринта пътувахме за Айтховен и прибиране към София.